● Codeforces Round #207 (Div. 2) - A. Group of Students
تابستان 92 است! دبیرستان علامه حلی 5 تهران، برای ورودی های جدید (دوره 3) آزمونی برگزار کرد که برنامه نویس های قوی (رده الف) و ضعیف(رده ب) را دو دسته کند. از ما به عنوان بهترین برنامه نویس های حلی 5 تقاضا شده که نمره قبولی این آزمون را طوری تعیین کنیم که تعداد قبولی های رده الف از گنجایش کلاس آن بیشتر نشود و همین طور برای رده ب.
5
3 4 3 2 1
6 8
3
ورودی:
خط اوّل شامل یک عدد صحیح مثبت m در بازه ی 2 تا 100 است. (تعداد دانش آموزان ورودی 92) و سپس در یک خط، m عدد که هر کدام در بازه ی 0 تا 100 هستند، داده می شود؛ در خط سوّم، 2 عدد که نشانگر گنجایش کلاس های برنامه نویسی هستند داده می شود. (هر کدام از این دو کلاس می تواند کلاس رده الف باشد)
خروجی:
در صورتی که بتوانیم نمره ی قبولی را طوری تعیین کنیم که ظرفیت کلاس ها پر نشود، نمره قبولی را چاپ کنید و در غیر اینصورت، نمره قبولی 0 است.(اگر چند جواب درست داشته باشد، هر یک از آنها درست است)
// A Drop of the Programming Sea - adops.blog.ir #include <iostream> using namespace std; int main() { int m, sum=0, count=0, res=0, x, y; cin >> m; int* c = new int[m]; for(int i=0; i<m; i++) { cin >> c[i]; sum+=c[i]; } cin >> x >> y; for(int i=0; i<m; i++) { count+=c[i]; if((count>=x && count<=y) && (sum-count>=x && sum-count<=y)) res = i+2; } cout << res; }